Да създадеш свой личен бранд може да се окаже трудна задача, ако не знаеш откъде да започнеш стъпка по стъпка. Опра Уинфри е пример за човек, който е започнал трудно този път, преминавайки през поредица от отхвърляния, докато се превърне в една от личностите, които са извисили бранда си до световно известен.
Харесва ли ни или не, ние сме носители на личния си бранд всеки ден в общуването с различни хора в близкото или професионалното си обкръжение. В случай, че решите сега да започнете да изграждате свой личен бранд това, което ще получите като предимство е, че хората ще знаят поради каква причина да се обърнат към вас, с какво точно можете да им бъдете полезни. Колкото повече личният Ви бранд се позиционира успешно, толкова хората ще знаят за какво конкретно да Ви се обадят и привлекат за събеседници. Заедно с това предимство, ще дойде и повече желана комуникация от различни непознати. Умелото управление на бранда няма да позволи това да Ви пречи в ежедневието, защото Вие ще го направлявате в нужната посока.
А ето и 10-те основни правила за създаване на личен бранд:
Бъдете фокусирани
Прекалено много хора са нефокусирани, опитвайки се да бъдат „всичко за всеки“. Решете какво е Вашето ключово послание и се придържайте към него. Поддържането на Вашето съобщение, фокусирано върху целевата Ви ви аудитория, ще Ви помогне да създадете качествено съдържание около личната Ви марка и ще позволи на другите да Ви разпознават и определят. Изберете една ниша и след това издълбайте ниша във Вашата ниша. Най-добрите лични марки са много специфични. Колкото по-тясна и по-фокусирана е Вашата марка, толкова по-лесно е хората да Ви разпознаят и когато дойде време да Ви потърсят, то ще е защото „тясната“ Ви марка ще бъде това, за което те си спомнят.
Бъдете автентични.
Има лесен начин да утвърдите успешен личен бранд и той е като бъдете истински и автентични. Това ще направи много по-лесно ежедневното управление на личната Ви марка, която трябва да е лесен филтър, който да създавате и с който лесно да достигате до аудиторията си. За да започнете Вашата лична марка, трябва да бъдете майстор в занаята, уменията или индустрията.
Разказвайте истории.
Доказано е, че една от най-добре работещите тактики при изграждането на успешен личен бранд е истинският разказ. Създавайки история около Вашия бранд, Вие се свързвате с Вашата аудитория. Липсата на история е сигурен знак за загубата на потенциалната публика. Може да предадете историята най-добре чрез писмено или видео съдържание.
Не спирайте да бъдете последователни.
Последователността е задължителна за изграждане на личен бранд. Много по-лесно е да бъдете разпознавани по една тема, ако се придържате към това постоянно да създавате съдържание и гласност на марката си. Демонстрирането на последователност във Вашата комуникация и визия е от изключително значение и не трябва да подценявате малките несъответствия, защото те могат да направят личната Ви марка по-малко ефективна.
Използвайте провалите като уроци.
Всички ние искаме да избегнем провала – това е човешката природа. Въпреки това трябва да сте готови за него, за да имате лична марка, която се издига над останалите. Уолт Дисни говори за това често, когато си спомня за неуспешните си първи опити да създаде марка за анимация. „Мисля, че е важно да имаш провал, когато си млад. Научих много от това. Кара те да си наясно какво може да ти се случи и това, което може да се случи, никога не е толкова страшно, колкото да не се опитвате изобщо.“ Хора като Бил Гейтс и Стив Джобс също се срещат с немалко провали по пътя си до успеха. Най-добрите марки често не стават успешни от мигновено съвършенство, а от многократни опити, грешки и неуспехи.
Провокирайте положително въздействие.
Независимо какво правите, помнете, че Вие сте марка. Това, което ще изгради или разруши Вашия бранд е въздействието и впечатлението, което оставяте у хората. Ако дори след сътресенията в бранда Ви, останете позитивни и сте добри и отзивчиви към хората, то това ще Ви помогне за здравословното развитие на Вашата марка в дългосрочен план.
Следвайте успешен пример.
Ако искате да успеете във Вашия личен бранд, то трябва да следвате примера за реклама на известните и влиятелни личности. Изучавайте популярните личности, на които симпатизирате, в различните социални мрежи. Начинът, по който те се държат, как говорят със своята аудитория, как достигат до нея, как успяват да ангажират аудиторията със себе си. Този анализ на тенденциите ще Ви бъде от голяма полза.
Живейте бранда си.
Никога не разграничавайте бранда си от Вас самите. Това е по-лесно осъществимо в напредналите етапи на брандиране, но ще Ви става все по-лесно в момента, в който започнете да интегрирате личния си живот във вашия бранд и обратното. Вашият личен бранд трябва да ви следва навсякъде и да бъде отражение на това кои сте Вие и да засвидетелства това, в което вярвате.
Дайте на другите да говорят за вас.
Най-добрата реклама, както всички знаем, е от уста на уста. В случая, при създаването на личен бранд в публичното пространство, това също важи. Личният бранд е историята, която хората разказват за Вас, когато не сте в стаята. Ето защо трябва да сте сигурни, че Вашата репутация и име са безупречни, за да може Вашият живот и личен бранд да разказват историята, която всеки иска да чуе.
Оставете следа.
След като изградите личната си марка, както и история, репутация и общност зад нея, следва да помислите за следата, която искате да оставите след себе си. Какви са ключовите думи и действия, с които искате да бъдете запомнени?
Личният бранд е непрекъснато развиващ и променящ се проект. Дори експертите, които изграждат или усъвършенстват най-големите марки в бизнеса, знаят, че няма строги правила за създаване му. Ако искате да започнете нов личен бранд или искате да се ребрандирате, тези общи насоки ще Ви помогнат при първите стъпки.
Ако създадете работещия за Вас личен бранд, това не просто ще Ви помогне да бъдете популярни във Вашата област, но може да бъде разликата между „Кой сте Вие?“ и „Благодаря Ви, че сте тук!“ в кариерата и живота Ви.
Ако мислите, че тези правила са Ви били полезни, може да станете част от нашата менторска програма или да участвате в някое от нашите обучения, за да можем да Ви дадем още много знания и да разкажем и за нашия опит с личен и корпоративен бранд с примери, които сме натрупали от практиката: Основните бранд елементи, необходими за моя личен бранд и бизнес. – Brand Success