Определете своя идеален клиент в 5 лесни стъпки

Определете своя идеален клиент в 5 лесни стъпки

Помислете си за нещо, което харесват абсолютно всички хора? Ваканции?

Всъщност, ваканциите могат да стресират някои хора, особено ако са с деца.

Кучета? Някои хора са алергични към кучета.

Шоколад? Не всеки обича сладко.

Всички хора сме различни и нашите избори се определят от личните ни предпочитания, вкусове, особености.

И Вашият бизнес работи по този начин. Не може един размер дрехи да паснат на всички. Има хора, които страшно много ще обикнат Вашия продукт или услуга и има такива, които изобщо няма да видят смисъла му или да изпитат нуждата да го купят, опитат.

Затова е много важно да определите кой е Вашия идеален клиент. Този, към когото трябва да насочите цялата си търговска, маркетинг и рекламна стратегия.

Вашият идеален клиент е този човек, който има нужда и тази нужда се задоволява от вашия продукт/услуга. Боли ме гърба – масаж. Развали ми се колата – сервиз. Искам да си освежа дома с нови тапети – Виолета Мачева 😊, създаване на бизнес и преструктурирането му – Десислава Авджиева 😊.

Обаче – ако продавате луксозни коли, Вашият идеален клиент дали е всеки, който има нужда от кола??? Или ако продавате не много евтини хранителни добавки или козметика или декорация на дома – дали вашите клиенти са всички хора, които имат нужда от тях?

Не. Търговецът на коли няма да тръгне да продава кола на ученик или студент, а ще търси хора с по-високи доходи между 30 и 50 години, за които колата е символ на статус. И обикновено решенията за автомобилите в семейството се взимат от мъжете, а относно хранителните добавки, козметика, почистващи препарати, декорацията се взимат от жените с над средни доходи, повечето семейни в диапазон 30 – 50 години.

  1. За да определите Вашия идеален клиент трябва много добре да познавате Вашия продукт или услуга от гледната точка на клиентите си. Какви проблеми разрешавате на Вашите клиенти. Защо хората трябва да Ви предпочетат пред конкуренцията.
  2. След като сте разгледали бизнеса си през очите на Вашите клиенти е време да определите Вашите цели. Кои точно искате да бъдат Вашите клиенти? Може да се окаже, че клиентите, които имате в момента не са Вашите идеални клиенти, защото търсят най-ниската цена, а не доброто качество и оригиналния дизайн.
  3. Анализирай настоящите си клиенти чрез survey – проучване. От къде са, пол, години, доходи, кой е любимия им Ваш продукт, защо купуват от Вас? И не оставяйте отворени въпроси, а дайте готови отговори.
  4. Направете профил на Вашите клиенти като анализирате отговорите на проучванията, може да направите и обаждане по телефона и да поискате обратна връзка от тях
  5. Приложете събраната информация, таргетирайте Вашите реклами, насочете ги към Вашите идеални клиенти.

Това да определиш своя идеален клиент е тема, за която можете да прочетете на много места и да чуете от много хора, така че ние тук по-горе споделихме единствено основни практически насоки как да го направите по-бързо и ефикасно. Независимо на кой ментор следвате методологията, е важно да сте наясно с крайния резултат, тоест с това кой е Вашия идеален клиент, за да не раздавате времето и усилията си да давате решения на много хора. Общуването с много хора, от които може само двама да са Ваши идеални клиенти, а те въобще да не ви чуят какво искате да им кажете за Вашите продукти и услуги, е празно изгубено време. В случай, че сте се заели с целта да позиционирате добре както личния, така и корпоративния си бранд, определено това е едно от първите действия, което Ви препоръчваме да извършите самостоятелно или като част от общността на менторската програма за личен и корпоративен бранд. В случай, че го правите сами, имайте предвид, че трябва да бъдете максимално конкретни с детайли за Вашия идеален клиент по начин, по който ако го споделите на Ваш приятел, той много точно да Ви разбере и евентуално свърже с човек, който може да е Вашия потенциален идеален клиент. Ако имате в момента клиенти, които обожавате и искате да имате още от тях, разпитайте ги, както описахме по-горе и помислете къде да отидете и да ги срещнете. За по-успешно и детайлно таргетиране на аудиторията за Вашия продукт или услуга, се запишете за нашата 3-МЕСЕЧНА МЕНТОРСКА ПРОГРАМА ЗА ЦЯЛОСТНО ИЗГРАЖДАНЕ НА ЛИЧЕН И КОРПОРАТИВЕН БРАНД.

Защитено съдържание.