10 трика, с които бизнес лидерите да се свържат с магьосника в себе си, за да постигнат растеж, иновации и продаващ бранд.

10 трика, с които бизнес лидерите да се свържат с магьосника в себе си, за да постигнат растеж, иновации и продаващ бранд.

Спомняте ли си първия магичен трик, който сте видели като дете? Заек от шапка, изчезваща карта…

Магични трикове всъщност могат да ни помогнат да управляваме и растем в личния или корпоративен бранд на бизнеса ни. Аз, Виолета Мачева, собственик на най-магичната печатница „Magic Outdoor, се определям като добрата магьосница, защото страстно вярвам в себе си и работата, която представям на света.

Всеки мениджър би се радвал да има магическа пръчица и да кара нещата да се случват магично с едно махване на пръчката. Общото между бизнес хората/предприемачите и магьосниците е че и двамата се стремят да създадат свят различен от този, който познаваме. И двамата създават нова реалност.

И магьосниците и бизнес хората действат на възприятията, за да създадат илюзия със своя личен или корпоративен бранд.

При картите таро, картата на магьосника показва фигура, заобиколена от магични инструменти. Магьосникът сочи с едната ръка нагоре към небето, а с другата към земята. Магьосникът представлява човешкия елемент, който е необходим, за да се случи магията, за да се превърне идеята в реалност.

Трик 1: Познавайте аудиторията си

Не забравяйте, че има разлика между аудиторията на личния и корпоративния бранд и трябва да имате подготвено представяне в съответната област. Винаги имам едно послание за клиентите си, друго за партньорите/трето за доставчиците/служителите и т.н. Добрият магьосник е винаги няколко стъпки пред публиката. Докато Вие се чудите как е изчезнала монетата, магьосникът вече мисли как да Ви вземе часовника. И при бизнеса е така, Вие трябва да мислите в дългосрочен план – да имате краткосрочни, средносрочни и дългосрочни цели.

Трик 2: Покажете на аудиторията точно това, което иска да види

Да убедиш аудиторията, че всъщност невъзможното е възможно. Също както магьосниците провокират ума ни и ни убеждават да повярваме в тяхната магия, така и бизнес лидерите трябва да умеят да убеждават другите да повярват в техния личен или корпоративен бранд: тяхната визия, мисия, цел, стратегия, продукт. Най-добрият магьосник в бизнеса е Стив Джобс, който казва, че хората не знаят какво искат до момента, когато не им го покажеш и дава пример с IPOD-a. Никой не е осъзнавал, че има нужда от музика в джоба си, а IPOD-a се е продал в 600 000 броя само първата година след производството си. Успешните компании продават решение на даден проблем или на предизвикателство, което пазарът все още не усеща. Добрият бизнес лидер трябва да умее да убеди клиента да купи продукт още преди клиента да знае, че има нужда от него.

Много е важно да формулирате внимателно точния проблем на клиента, който искате да разрешите. Примерно, когато Дисни създава Дисниленд, той не се концентрира върху това колко и какви атракции да включи, а върху това как да направи така, че посетителите да имат магично преживяваме в Дисниленд.

Трик 3: Прибавете малко мистерия. Не разкривайте всичко до край

Основният елемент на магията е мистерията – идеята, че не знаеш как нещо се случва, но някак си то се случва пред очите ти. В бизнеса тази мистерия са ценностите на компанията, нейния unique selling proposition (уникална стойностна оферта на продукт или услуга), основен фактор, който я различава от конкуренцията. Добрият магьосник никога не разкрива триковете си, дори продължава да добавя нови трикове и да ги развива. Компаниите трябва да направят същото – постоянно да подобряват продуктите и услугите си, да добавят иновации и така да поставят бариери за конкурентите си.

Публиката не се интересува колко сложен е даден трик или как се прави точно. Хората просто искат да се забавляват. И в бизнеса също е най-добре да не разкривате точно как правите всичко. Пак ще дам пример с Дисни – никой не иска да вижда как се изхвърля боклука в Дисниленд, затова в парка боклука се изхвърля през тунели под земята.

Трик 4: Добавете лично отношение

Персонализирането и личното отношение е точно толкова важно, колкото промяната и развитието. Няма точно едно универсално разрешение на даден проблем, за да обслужите клиентите си по най-добрия начин и да ги направите щастливи трябва да работите лично с тях и да им предлагате разрешения на техните проблеми спрямо специфичните им нужди.

Трик 5: Работете за магичния момент на Вашите клиенти, инвеститори

Моментът, в който тигърът се появява в празната клетка или магьосникът изчезва в облаци дим е момента, в който всички се изненадват и реагират. И в бизнеса е така, момента, в който клиента тества продукта или услугата и я оценява високо. Или инвеститорът се впечатлява и оценява Вашия проект, идея, бизнес, технология. И точно в този момент разбирате, че Вашата аудитория е спечелена на Ваша страна. Покажете им, че наистина Ви е грижа за тях, че те не са просто потенциална продажба. Отнесете се към тях с внимание и уважение. Надминете техните очаквания, дайте им повече от обещаното. Така градите доверие, лоялност и приятелство. Те ще предпочетат Вас пред конкуренцията, те ще Ви вярват и следват.

Креативността е много важна също. И Старбъкс и Дънкин Донът продават кафе, но Старбъкс продават и атмосфера, място, в което работещите хора да си свършат работата, докато се наслаждават на кафето си, докато при Дънкин Донътс, грабваш кафето и си тръгваш.

Трик 6: Упоритостта и повторението водят до успех

Магьосниците са най-добрите продавачи. Както при магичните трикове, при които е необходимо да се упражняваш 1000 пъти, така и при бизнеса ако не си упорит и не действаш всеки ден, няма да успееш. Последователността, упоритостта и действието всеки ден са необходими за постигането на успех. Учете и се развивайте всеки ден. Дори най-добрия магьосник като Дейвид Копърфилд е бил аматьор. Така и всеки, който е започнал свой собствен бизнес е тръгнал от нулата и въпреки трудностите не се е отказал, а е продължавал да се обучава и развива всеки ден.

Трик 7: Продайте преживяване и емоция

Магьосникът може да умее много трикове и техники, но може да не знае как да ги представи и продаде успешно на аудиторията. Така е и в бизнеса. Успешните компании са разбрали, че техният успех не се дължи само на продукта или услугата им, но и на преживяването и емоциите, които те създават в клиентите, когато те ползват даден продукт или услуга. Създаването на чувство за изненада, превъзбуда, любопитство.

Трик 8: Бъдете готови да експериментирате и да грешите

Когато дефинирате добре проблема, Ви трябва сериозен набор от идеи, с които да се опитате да го разрешите. И магьосниците прекарват сериозен набор от часове пред огледалото да тестват, преработват, променят триковете си, докато ги направят работещи. Дори великият Хари Худини е допускал доста грешки, докато стане велик магьосник и започне да се справя с триковете са секунди. Всеки един магьосник знае, че зад един трик, който трае секунди, се крият месеци неуморен труд.

Трик 9: Зад всеки магьосник стои добър екип

Един човек пише сценария, друг измисля трика, трети менажира участията на магьосника, четвърти подрежда сцената. Така и при бизнес хората, успехът им се крие в делегирането и развиването на работещ екип, на който да се разчита във всеки един момент.

Трик 10: Имайте самочувствие

Маговете имат доста високо самочувствие, което им трябва, за да се преструват пред хората, че имат магични сили. Но това им помага да са успешни. Като бизнес човек, ти траябва 100% да вярваш в успеха на своя бизнес и себе си. Ако ти не вярваш, че ще си успешен и хората няма да повярват.

Трябва да решиш дали искаш да си част от публиката или искаш ти да си магьосника и всички да ти се възхищават. Същото е и в бизнеса. Ние с Десислава Авджиева и други специалисти в различни направления създадохме менторска програма за личен и корпоративен бранд, тъй като вярваме, че само с общи усилия и споделяне на практически опит с грешки и успехи, може да стане всеки един от Вас добър магьосник. Ако Ви стана интересно или виждате, че можем да Ви бъде полезни, ще се радваме да се видим на някое от обученията ни или да станете част от цялата програма, която сме изградили: Менторска програма – Brand Success